Motherboard

ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI

PCIe 4.0 آماده است!

ROG Strix Z590-F Gaming WIFI با چهار اسلات M.2، از مزیت کامل CPU و پهنای باند چیپست برای پشتیبانی از جدیدترین SSD های PCIe® Gen 4.0 ، lightning-fast Intel NVM Express® RAID و ظرفیت بالا درایوهایی که از حافظه سنتی مبتنی بر SATA عبور می کنند بهره می برد.

OPTIMEM II

ROG Strix Z590-F Gaming WiFi از حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR4 در چهار اسلات پشتیبانی میکند. فناوری OptiMem II باعث میشود Vias (مسیرها و راه ها) و Crosstalk به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و باعث بهبود ثبات و سازگاری حافظه و در عین حال ارسال فرکانس بالاتر به کیت های حافظه میشود.

طراحی کولر

مادربردهای ROG Strix Z590 دارای گزینه های خنک کننده جامعی هستند که از طریق Fan Xpert 4 یا BIOS UEFI قابل تنظیم هستند. این مادربرد چند Fan Header چهار پین نیز دارد که در سطح برد برای اتصال راحت از هر نقطه‌ای توزیع شده‌اند. میان این کانکتورها یک کانکتور به پمپ خنک کننده های AIO و یک کانکتور به پمپ خنک‌کننده‌های مایع سیکل باز با توان بالا اختصاص یافته است.

طراحی قدرت


1- Teamed Power Stages:
مدار رگلاتور 16 (2+14) فاز شامل MOSFET های مجتمع طرف بالا و پایین است که در یک بسته واحد ترکیب شده و قدرت و کارایی مورد نیاز آخرین پردازنده های اینتل را فراهم می کند.

2- PCB 6 لایه:
طراحی PCB به سرعت حرارت را در اطراف VRM پخش می کند تا پایداری کلی سیستم را بهبود بخشد و فضای پردازنده را برای اورکلاک بیشتر فراهم کند.

3- آلیاژ Choke ها و خازن ها:
Choke ها و خازن های بادوام طوری طراحی شده اند که در برابر درجه حرارت شدید مقاومت کرده و عملکردی فراتر از استانداردهای صنعت را ایجاد می کنند.

4- اتصال دهنده قدرت ProCool II:
محفظه فلزی کوچکی که دور کانکتور 8 pin قرار دارد، توسط ایسوس ProCool II نام گرفته است. در این قابلیت پین‌های 12v دارای مقاومت الکتریکی کمتری هستند و با ضخامت بیشتر، اتصال پایدارتری را برقرار می‌کنند. محفظه فلزی احاطه کننده کانکتور نیز به مقاومت بهتر بدنه پلاستیکی و دفع گرما در اثر عبور جریان بالا کمک می‌کند

لغو نویز دو طرفه هوشمند:

این ابزار قدرتمند انحصاری ASUS از یک پایگاه داده عظیم یادگیری عمیق برای کاهش نویز پس زمینه از میکروفون و صدای ورودی در عین حفظ صدا استفاده می کند. صدای دیوانه کننده صفحه کلید ، کلیک ماوس و سایر صداهای محیط حذف می شود تا بتوانید هنگام بازی یا هنگام تماس با وضوح کامل بشنوید و شنیده شوید

شبکه Intel® Wi-Fi 6E (Gig+):

فناوری Onboard WiFi 6E از طیف رادیویی موجود در باند 6 گیگاهرتز بهره می برد. این پهنای باند را تا سه برابر پهنای باند 5 گیگاهرتز و حداکثر هفت باند 160 مگاهرتز برای ارائه سرعت بالای شبکه بی سیم و افزایش ظرفیت و همچنین عملکرد بهتر در محیط های بی سیم متراکم.

Intel 2.5 Gb Ethernet

پردازنده 2.5 گیگابایتی اترنت اتصال سیمی شما را تقویت می کند ، تا 2.5 برابر سریعتر نسبت به اتصالات استاندارد اترنت برای انتقال فایل همچنین بهبود 2.5 برابری برای بازی روانتر بدون تاخیر و پخش ویدئو با وضوح بالا

 

نتیجه گیری:

ROG Strix Z590-F Gaming یکی از مادربرد های میان رده با ارزش خرید بالاست که هر گیمری را به خودش جذب میکند. این مادربرد یک انتخاب ایده آل در رنج قیمتی خودش هست که میتونه با مادربرد های گران تر و رده بالای Z590 رقابت کنه و تنها نقطه ضعف این مادربرد محدود بودن تعداد اسلات های PCIe میباشد.

  •   فقط به خاطر داشته باشید که پیشنهاد ما برای این مادربرد CPU های نسل 11 هست به این دلیل که، در صورت انتخاب پردازنده نسل 10 ، اسلات PCIe 4.0 به 3.0 باز می گردد ، درگاه PCIe 4.0 M.2 به طور کامل غیرفعال می شود و درگاه (های) HDMI 2.0 به HDMI 1.4 باز میگردد.
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *